Strage On Stage | Inkonst

Title:

Strage On Stage | Inkonst

Venue:

Bergsgatan 29 214 22 Malmö, Sweden

Show Name:

Strage On Stage | Inkonst

Host:

Inkonst

Artists:

Date & Time:

THURSDAY, APRIL 14, 2022 AT 1 AM UTC+08

Show Description:

Arrangemanget är flyttat från den 2/2 pga rådande restriktioner. Alla köpta biljetter gäller till det nya datumet, men pengarna kan också fås tillbaka om du kontaktar Ticksters kundtjänst (alla får ett mail av dem).

19.00, på scen 20.00
160:-
18 år
Förköp Tickster
Ståplats

En kväll med Fredrik Strage på Inkonst

Som skribent, poddare, författare och dj har Fredrik Strage i mer än 30 år ägnat sig åt popmusik. På Inkonst i Malmö bjuder han på en underhållande show om sitt liv vid kravallstaketet och om rockmytologi, idoldyrkan och oläsliga bandloggor.

–Den här showen hade premiär på Mosebacke tidigt 2020, säger Fredrik Strage. Jag hann stå på scen två gånger innan världen gick åt helvete. I höstas gjorde den comeback på Södra teaterns stora scen och åkte även på turné till Pustervik i Göteborg och Reginateatern i Uppsala. Det är en stor ära att få stå på Inkonsts scen där jag bland annat sett en makalös konsert med DAF. Om du bara ska se en show där en grånad rockjournalist pratar om sin skivsamling, låt den showen bli min!

Sagt om “Strage on Stage”:
“Där andra musikkritiker försöker tillkämpa sig smakmakt genom att trycka ned och döma ut väljer Fredrik i stället att lustfyllt skildra och få oss att se det humoristiska, vackra och rörande även i den fula, fåniga och förunderliga delen av populärkulturen – till och med i det som inte är synth och svartrock. Han får mig helt enkelt att bli nyförälskad i moderniteten. Det här är rockjournalistik som stor berättarkonst. Om du har en chans att se honom på scen, missa det inte. Det är en ynnest att få leva i Fredrik Strages era.”
Johan Norberg

INKONST Bergsgatan 29, Malmö www.inkonst.com

URL: